Fietsvakantie Mallorca 2018

Van 8 tot en met 15 september 2018
Verblijf in ****hotel Apolo****

In samenwerking met Organizacion Royal.
Alle gepubliceerde foto’s zijn met toelating van de betrokken personen.

Zaterdag 8 september: vertrek
Samenkomst op de luchthaven aan de apotheek om 5 uur in de morgen.
Bij mijn aankomst op de luchthaven stel ik vast dat de vlucht met 2.35 uur vertraagd is. We zullen pas vertrekken om 9.55 uur. Reden?
Als iedereen er is gaan we samen inchecken en stappen dan door naar de gate A 30.
In de Panos nemen we klein ontbijt met compensatie van Tui voor de vertraging.

Vlucht TB 6623 vertrekt niet om 7.20 uur richting Palma maar pas om 10.20 uur. Dat is reeds 3 uur vertraagd. Na 2.15 uur vliegen bereiken we Palma en nadat we onze bagage opgehaald hebben brengt de bus ons naar hotel Apolo.
Het wordt een prettig weerzien in het hotel.
De bagage wordt opgeborgen in de bagageruimte en we komen samen om enkele praktische afspraken te maken.
We maken kennis met het hotel. Maken een verkennende wandeling in de omgeving. We gaan tijdens onze wandeling ook iets drinken en bij terugkomst in het hotel is het dan tijd voor de check in.
Om 15 uur is er een info meting met welkomstdrink en om 16 uur worden de fietsen geleverd. Daarna is iedereen vrij en na het avondmaal is het vroeg tussen de lakens want het was een drukke en stresserende dag.

Zondag 9 september: 1e rit
Om 9.30 uur komen we samen in de fietsenberging en maken ons klaar voor een eerste rit. Deze rit hebben wij de molenroute genoemd.
Het is een kennismaking met het binnenland. Het land van de boer, met de luchthaven alsook het strand. In de voormiddag maken we een korte stop in een typisch Mallorcaans cafeetje. Op de middag voorzien we een lunch naar keuze in La Brioche,
een Frans restaurantje in Son Veri Nou. Daarna komen we via een ommetje langs een rustig fietspad terug op de kust en zo terug naar het hotel.
Totale afstand: 42 km.

Maandag 10 september: Dagje Palma.
Normaal zouden we fietsen maar in de ochtend is het zwaar aan het onweren en giet het water. Er is code oranje = niet fietsen.
We maken afspraak om een uitgebreid bezoek te brengen aan Palma. Iedereen is zeer tevreden en heeft heel veel gezien in de stad. Al bij al was het nog heel mooi en warm weer.
Totale wandelafstand: 11 km.

Dinsdag 11 september: 2e rit
Onze tocht gaat vandaag naar Sant Eugenia. We verlaten ons hotel en via de promenade rijden we tot in El Arenal om daar na een korte klim richting Llucmajor te fietsen. Op het marktpleintje van Llucmajor houden we een drank en plasstop in café Sport. Daarna fietsen we verder via Algaïda naar Sant Eugenia waar we onze middagstop hebben bij Maria en Alfonso. We worden daar zoals altijd met open armen ontvangen. Tussen Sant Eugenia en Santa Maria fietsen we door de wijngaarden met hun plukklare trossen.
Via Santa Maria, Portol en Sa Cabaneta, waar we nog een namiddag stop hebben komen we terug naar de kust en bereiken terug ons hotel.
Totale afstand: 70 km.

Woensdag 12 september: 3e rit
Naar de markt in Sineu.
Reeds om 8 uur komt de fietsverhuurder Rolando van Bequi de fietsen inladen voor transfer naar Sineu. De bus komt ons ophalen om 9.30 uur en met enige vertraging door wegenwerken bereiken we ook Sineu en de fietsen.
Het weer is zeer wisselvallig en na het marktbezoek vatten we onze fietstocht naar hotel Apolo aan. Door de lichte regenval wordt het parcours een beetje aangepast. Via de dorpjes Lloret en Pina bereiken we Algaïda voor de middagstop. Op het marktpleintje van Algaïda hebben we onze middagstop. Daarna fietsen we evenwijdig langs de autostrade naar Sant Jordi en er is nog een namiddag stop in S’ Aranjassa en vervolgens terug naar de kust en ons hotel. Een ganse dag geen zon en regelmatig enkele druppels. Drukkend warm en vochtig.
Totale afstand: 45 km.

Donderdag 13 september: 4e rit
Camp de Mar. Om 9.30 uur transfer met de minibus en een bestelwagen met de fietsen naar Camp de Mar. Daar worden de fietsen uitgeladen en beginnen we aan onze tocht, rond de baai van Palma. We doen alle kustplaatsjes aan en hebben een drank en plasstop in Magaluf in de Pianobar.
De middagstop is voorzien in Palmanova in Le Petit Bistro en vervolgens hebben we nog een drank en plasstop in de vismijn.
Na het uitgebreid bezoek aan de haven van Palma krijgen we een plensbui over ons en even verder krijg ik een lekke band. Onder een stralende hemel bereiken we terug ons hotel.
Totale afstand: 45 km.

Vrijdag 14 september: 5e rit
Cala Pi. De mooiste rit met het mooiste weer. Gans de dag heel veel zon en ruim 30°. Via de parallelweg van de autostrade gaat onze tocht naar Llucmajor om vervolgens een 12 km lang fietsbaantje te volgen tot we op het einde een barretje aantreffen om even te pausseren met een drankje.
We fietsen verder naar Cala Pi met bezoek en middagmaal. Daarna beginnen we onze terugtocht om via opnieuw een mooi rustig fietsbaantje aan de Finca Sa Torre aan te komen. Ondertussen ontdekken we een schildpad op stap. Na nog een ommetje langs Sa Torre en Maoris (drankstop) bereiken we terug de kust en ons hotel.
Totale afstand: 65 km.

Zaterdag 15 september: terugreis
Iedereen vroeg uit de veren. Na nog een vlug ontbijt vanaf 7 uur, vertrekt de bus om 7.30 uur naar de luchthaven.
Vlucht TB 6484 vertrekt om 9.35 uur in Palma, richting Charleroi. De vlucht land iets na 12 uur en nadat we onze bagage opgehaald hebben staat aan de uitgang Bentravel service ons op te wachten voor transfer naar Zaventem.
De terugreis is zeer vlot verlopen.

Mijn oprechte dank aan Eddy Boeckmans dat ik er mocht bij zijn.
Heel veel dank aan de fietsers voor de sfeer in de groep en het plezier de ganse week.
Ikzelf heb de ganse week genoten van de sfeer in de groep.
Het was mij zeer aangenaam.