Fietsvakantie Mallorca – mei 2010

Van 22 tot en met 29 mei.
*** Hotel Apolo***
Ca’n Pastilla

Dit zijn de 13 die het deze week voor mekaar zullen brengen.

Ik was reeds van donderdag 20 mei aanwezig om deze fietsvakantie voor te bereiden en nog enkele routes opnieuw te verkennen.

Ondertussen heb ik op vrijdag mijn fiets afgehaald bij Decathlon en in orde gezet om een eerste proefrit te maken.

Zaterdag 22 mei:
Om 20.30 u met de bus naar de luchthaven om de groep op te halen. Bij aankomst in het hotel eerst naar het restaurant voor een rijkelijk gevulde koude schotel, nadien inchecken en betrekken van de kamers. Nadat allerlei kleine en grote ongemakken opgelost zijn is het middernacht, dus ook tijd voor mij om te gaan slapen.

Zondag 23 mei:
Om 10 uur is er welkomstdrink in de bar. Het programma voor de week wordt uitgelegd en om 11 uur worden de fietsen geleverd. Na wat aanpassen zoals zadel hoger of lager, stuur hoger of lager, hier en daar wat bij regelen maken we ons klaar voor een eerste ritje van 52 km.
Onder een stralende zon nemen wij om 12 uur de start en omstreeks 13 uur zijn we op de afspraak in bar La Brioche voor het middagmaal bestaande uit gegrilde biefstuk met sla en aardappelen en drank naar believen. Als dessert een taartje en een koffie om af te sluiten.
Na het middagmaal fietsen we richting Llucmajor om langs de Finca Sa Torre de terugweg aan te vatten. We stoppen nog even in Maoris voor aan prachtige wandeling langs de klippen naar het strand en nadien gaat het richting hotel.

Maandag 24 mei:
Reeds vroeg in de morgen doet de zon haar werk. Om 9.30 u nemen we de start voor een tocht van 72 km naar Colonia de Sant Jordi.
We nemen in grote lijnen dezelfde weg als gisteren namiddag maar in tegengestelde zin tot aan de Finca Sa Torre. Daar gaat het dan rechts naar Tailiot waar we halt houden in een zeer speciale bar en vervolgens gaat de tocht richting Cala Pi voor bezoek en ook het middagmaal.
Na het middagmaal rijden we naar het strandje van Es Trenc en vervolgens via de zoutmijnen naar Colonia de Sant Jordi, onze eindbestemming. De fietsen worden opgeladen en de bus brengt ons terug naar het hotel.

Dinsdag 25 mei:
Vandaag vertrekken we om 9.30 u voor de windmolen route over een afstand van 31 km.

Woensdag 26 mei:
De koninginnenrit wordt vandaag gereden. De fietsen worden opgeladen en wij stappen de bus in voor een verplaatsing naar Valldemossa. Terwijl Eddy met de fietsers een korte wandeling maakt door Valldemossa help ik de fietsen afladen zodat deze klaar staan om te vertrekken. We rijden richting Deià en stoppen onderweg even om de pracht van Mallorca te bezichtigen.
In Deià doen we opnieuw een korte wandeling om vervolgens gaat het naar Puerto de Soller waar we onze middagstop hebben.

Na een bezoek aan Soller is het grote moment aangebroken. Doen ze of doen ze het niet; de beklimming van de Col de Soller. Warempel de overgrote meerderheid start de beklimming en brengt deze tot een goed einde.

Donderdag 27 mei:
Op excursie. In de voormiddag bezoeken we het stadje Andratx, het voetbalstadion van Mallorca en na de middag bezoeken we La Granja. In het openluchtmuseum kan ieder zijn eigen gang gaan.

Vrijdag 28 mei:
De dorpenroute over een afstand van 75 km en afwisselend vlak, dalen en klimmen.

Zaterdag 29 mei:
Een dagje Palma. traditioneel brengen we een bezoek aan Palma stad, met de fiets. Langsheen de kustweg volgen we het dubbele fietspad tot in de haven van Palma en vervolgens keren we terug voor een bezoek aan de stad zelf.

Na het bezoek rijden we terug voor de traditionele afscheidslunch.

Bij het terug fietsen wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog een paar zandkastelen te bekijken.

Heb je zin om ook zo een fietsvakantie te beleven?
Dat kan!

Van 30 maart tot en met 6 april 2011 is er opnieuw een fietsvakantie.