Fietsvakantie Albir 2005

HOTEL *** ALBIR PLAYA ***
Albir – Costa Blanca.

Zaterdag 26 maart: de afreis
Een verslag van mijn 2e fietsvakantie.
Nadat ik vorig jaar voor het eerst op fietsvakantie ben geweest naar Mallorca, tijdens de paasvakantie, is dit jaar de Costa Blanca aan de beurt. Albir is een klein kustplaatsje op 6 km van Benidorm.
Midden in de nacht ben ik thuis vertrokken naar de luchthaven in Zaventem voor de vlucht van 6.15 u naar Alicante.
Na een voorspoedige vlucht, gevolgd door de transfer per autobus bereik ik Albir en Hotel Albir Playa.
Het is een zeer mooi hotel dat nog maar pas de deuren opende en alles was nog als nieuw.

Zondag 27 maart: Pasen
Nadat ik de nacht van vrijdag op zaterdag weinig geslapen had, heb ik op zondagmorgen uitgeslapen en slechts om
9 uur opgestaan. Na het zeer uitgebreid ontbijt heb ik mij klaar gemaakt om op stap te gaan naar Benidorm.
Ik heb over de ganse dag ongeveer 20 km gestapt en toen ik terug in het hotel kwam stelde ik vast dat ik toch wel verbrand was zeker.

Maandag 28 maart: 2e pasen
Zeer mooi weer en na het ontbijt op zoek naar een fiets.
In Albir vind ik niets en na een telefoontje met het bureau van Tui kom ik in Benidorm terecht bij Marco Polo.
Ik moet wel voor de middag gaan want na de middag is alles gesloten en daarom beslis ik om met de bus te gaan.
Net voor ik aan de bushalte kom zie ik de bus wegrijden. Dan maar te voet naar Benidorm (6km) Omstreeks 12 uur ben ik dan gestart voor mijn eerste trip. Via Altea ben ik naar Calpe gefietst. Een bijzonder mooie tocht van ongeveer 50 km met veel bergop en ook door een tamelijk lange tunnel.

Dinsdag 29 maart:
Licht bewolkt maar zacht weer. Om 10.30 u reeds vertrokken voor een zware bergetappe van 55 km naar het plaatsje GUADALEST.
Ik moet wel om 17 u terug in het hotel zijn voor een afspraak met de hostess.

Woensdag 30 maart:
Reeds vroeg in de voormiddag vertrokken voor een mooie tocht van ongeveer 50 km, eerst naar Villajoyosa en dan naar Finestrat. Het eerste deel was tamelijk vlak langs de kust en bij het tweede deel kwam er terug wat klimwerk aan te pas.

Donderdag 31 maart:
In de voormiddag een kort fietstochtje in de omgeving en na de middag er op uit met de autocar.
De tocht met de autocar vertrok aan het hotel, richting Finistrat waar alle passagiers losgelaten werden in een sinaasappelgaard. We mochten ons een zak vol sinaasappels plukken van de bomen.
In Finistraat werden we getrakteerd op cake met koffie en vervolgens een zoet wijntje.
Terug de bus op richting Altea waar we in de haven gedropt werden voor een wandeling door het stadje. Aan het station zijn we dan de trein opgestapt richting Calpe en daar bezochten wij eerst de vismijn en vervolgens was er sangria met gegrilde sardientjes. Vandaar was het terug richting hotel. De ganse tocht werd op video vastgelegd zodat wij alles nog eens rustig konden bekijken.

Vrijdag 1 april:
De laatste dag en reeds om 8.30 u uit de veren. Het is bewolkt tot mooi.
Na het ontbijt ging het richting Benidorm met de fiets, om deze af te leveren bij Marco Polo. Daarna heb ik de ganse dag gekuierd langs het strand, de boulevard en winkeltjes van allerlei soort. Na het avondmaal de valies ingepakt en vroeg gaan slapen want morgen is het vroeg dag voor de terugreis.

Zaterdag 2 april: de terugreis
Reeds om 5 uur uit de veren want om 6 uur wordt ik opgehaald aan het hotel voor de terugreis. Alles is vlot verlopen en omstreeks 14 uur was ik in Eeklo.

Dit was dan de fietsvakantie 2005.